• Гасцінічны комплекс Плаўна
Галоўная / Адно акно / Прынцып аднаго акна

Прынцып аднаго акна

Прынцып аднаго акна

Прынцып дзеяння

Для спрашчэння вырашэння паўсядзённых праблем людзей Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь прыняты ўказ 26 красавіка 2010 г. №200 "аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян"", які накіраваны на рэальнае ўкараненне ў Беларусі прынцыпу "аднаго акна".

Асноўнае патрабаванне, якое Аляксандр Лукашэнка нязменна прад'яўляе да дзяржаўных органаў і арганізацый Рэспублікі, заключаецца ў тым, каб улада павярнулася тварам да паўсядзённых клопатаў і патрэб людзей.

У гэтай сувязі ў краіне паслядоўна прадпрымаецца шэраг прававых мер, накіраваных на дэбюракратызацыю нашай жыцця.

Дадзены ўказ-комплексны нарматыўна-прававы акт, які закліканы спрасціць парадак выдачы грамадзянам рознага роду даведак і дакументаў.

Адпаведным указам зменены парадак заканадаўчага рэгулявання вырашэння пытанняў, з якімі найбольш часта сутыкаюцца грамадзяне Рэспублікі. Напрыклад, калі чалавеку трэба атрымаць нейкую даведку, ён часцяком нават не можа зразумець, што яму трэба рабіць, таму што ўсё гэта раззасяроджана па розных дакументах: закон, указ, пастанова Савета Міністраў і яшчэ розныя інструкцыі міністэрстваў, выканкамаў і іншых ведамстваў.

Усе нормы па рашэнні якога-небудзь пытання з гэтага часу сканцэнтраваны ва ўказе, які змяшчае вычарпальны пералік дакументаў, якія грамадзяніну неабходна прад'яўляць. Вывучыўшы адзін дакумент, чалавек зможа атрымаць рэальную карціну - што яму трэба рабіць, куды ісці, якія даведкі атрымаць і колькі за гэта заплаціць. Такая сістэматызацыя заканадаўства накіравана на тое, каб рашэнне якога-небудзь пытання не аддавалася на водкуп розным ведамствам, а адбывалася комплексна.

Указам забараняецца патрабаванне ў грамадзяніна іншых дакументаў, акрамя тых, якія будуць прапісаныя ў прававым акце. Так што цяпер, калі работнікам ЖЭСа або выканкама, напрыклад, спатрэбяцца нейкія дадатковыя даведкі, то іх яны будуць запатрабаваць самі.

Акрамя таго, новымі правіламі забаронена запытваць у чалавека дакументы, калі арганізацыя можа атрымаць іх сама, дапусцім, выпіскі з рэестраў, рэгістраў, банкаў дадзеных, якія яна вядзе. Гэта прадугледжвае прынцып "аднаго акна".

Важна яшчэ тое, што ўказам выразна рэгламентаваны тэрмін выдачы рознага роду даведак і дакументаў. Ён не павінен перавышаць 15 дзён, а калі неабходна рабіць запыт у іншыя ведамствы або праводзіць экспертызу - месяц. Гэты тэрмін не будзе дзейнічаць толькі ў выпадку атрымання дакументаў з-за мяжы, асабліва па пытаннях пенсійнага забеспячэння і працоўнага заканадаўства.

Даведкі, якія выдаюцца дзяржорганамі, з гэтага часу будуць сапраўдныя на працягу шасці месяцаў.

Указам Прэзідэнта таксама катэгарычна забараняецца спыняць прыём грамадзян і выдачу дакументаў па прычыне адсутнасці ўпаўнаважанага работніка.
Ва ўсіх арганізацыях, куды прыходзяць людзі, павінны быць вывешаны каардынаты кіраўніцтва, супрацоўнікаў, правілы атрымання дакументаў, гадзіны прыёму.

Дадзены ўказ накіраваны на спрашчэнне, стварэнне больш даступнай і зразумелай для грамадзян працэдуры звароту ў дзяржаўныя органы за атрыманнем даведак і іншых дакументаў. Зацверджаны гэтым нарматыўным актам пералік уключае адміністрацыйныя працэдуры, якія ахопліваюць практычна ўсе сферы жыцця: жыллёвыя праваадносіны, ахова здароўя, сувязь, прыродакарыстанне, архітэктуру і будаўніцтва, праца і сацыяльную абарону, Транспарт, атрыманыя даходы і выплачаныя падаткі, рэгістрацыю нерухомасці і здзелак з ёй і многія іншыя.

Большасць даведак і дакументаў грамадзянам выдаецца бясплатна.

Таксама для спрашчэння разгляду заяў юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў прынята Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь пастанова 17 лютага 2012 г. № 156 " Аб зацвярджэнні адзінага пераліку адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі ў дачыненні да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў».

Асноўнымі прынцыпамі ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур з'яўляюцца: законнасць, роўнасць зацікаўленых асоб перад законам, прыярытэт інтарэсаў зацікаўленых асоб, адкрытасць адміністрацыйнай працэдуры, аператыўнасць і тэрытарыяльная даступнасць адміністрацыйнай працэдуры, заяўны прынцып аднаго акна, супрацоўніцтва пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур.